Friday, October 14, 2011

my choice????

hari nie saya pergi satu program nama "take charge!". sangat seronok! tak ramai pun student yang datang. agak mengecewakan pihak penganjur la kot. ok, the main point that I've learn today is MY LIFE IS MY CHOICE. wow, dengar macam challenging je bagi saya! serius, hari nie baru tahu yang kehidupan saya adalah pilihan saya!!!! dah besar la saya nie, kene decide tentang kehidupan sendiri ye? saya tahu yang perkataan "luck" sebenarnya tak wujud dalam hidup kita, tapi hari nie baru dapat kepastian.setiap sesuatu adalah pilihan kita dan apa yang kita tak tahu itu adalah apa yang kita namakan takdir. program nie banyak sangat beri manfaat kepada kteorang! thanks to the speaker, memang bersemangat habis masa bagi talk tue....tak ngantuk pun. saya tak ngantuk tue pun dah catat rekod. dalam class hari-hari kot ngantuk. hehehehe. salah satu ayat yang saya suka dalam talk tadi adalah "no problem, no fun", betulkan? tak cantik kalau kehidupan kita tak ada warna dan corak kan? suka ke tengok kain plain je, tak kan? that's why la the speaker said "no problem no fun". dalam kehidupan nie rupa-rupanya banyak pilihan yang kita dah buat tanpa kita sedari kan? contohnya, kita pilih kan untuk datang UIA bukan untuk berkerja tanpa sijil.
kita juga pilih untuk hidup kita sekarang, kalau tak kenapa kita tak lari je kalau kita tak suka, betul tak? bagi saya, mulai hari nie sama-samalah kita membuat pilihan yang lebih baik, berfikir secara rasional dan selalu ingat Allah supaya kita selalu dibimbing olehNya. aminn....

No comments:

Post a Comment