Saturday, October 1, 2011

eh, dah tua ye???

lama sangat dah tak tulis apa-apa kat blog nie. sangat sibuk dengan kehidupan baru di Gombak. mula-mula ada jugak rasa tak gembira tapi bila dah lama sikit tue dah okay. takes time katakan....hehehehe. masuk gombak means i dah memulakan pengajian peringkat ijazah. dah tua la ye????hahahaha sedihnya dah masuk puluhan...rasa macam baru semalam je belasan tahun....sekejap kan??? anyway, manusia nie memang macam tue, bila dah tak de baru tahu menghargai. ye la kan, masa umur belasan tak menghargainya baik-baik. bila dah masuk puluhan macam i nie baru la nak cakap "menyesalnye tak buat masa muda-muda dulu" kan??? tapi i tak rasa pun yang i nie tua sangat...hehehehe.
ok point post kali nie, kalau dah semakin meningkat remaja tue kan, belajar lah bertindak sebagai seorang yang berfikiran rasional. tak kan la amik degree tapi perangai macam budak-budak. betul tak????
perkataan tua nie sebenarnya mengingatkan saya tentang berapa lama lagi saya ada untuk mencapai cita-cita yang masih terbengkalai...huhuhu. cuba kita sama-sama fikir ye, amalan kita cukup ke ye??? hari-hari kita dipenuhi dengan benda bermanfaat tak??? hubungan kita macam mana??? banyak sangat soalan yang tak terjawab nie, bersediakah kita? insyaAllah kita sama-sama muhasabah diri untuk jadi yang lebih baik dari hari ke hari. jangan kita kejar amalan yang besar andaikata amalan kecil pun susah untuk dipraktikkan dalam kehidupan seharian kita...mulakan dengan sedekah di pagi hari (simple kan?)
akhir kata, are you getting older or younger???








4 comments:

  1. alaaaaaaaaaaaa rasa mcm tak best je umur akan jadi 20an kan..gosh..i wish i could be forever 18 =)

    ReplyDelete
  2. 'semakin meningkat umur kita,semakin hampir kita dengan kematian' =)

    ReplyDelete
  3. cik wangi: x best kan?? i feel so.
    anonymous: thanks ats peringatan...

    ReplyDelete