Monday, November 4, 2013

BOOKS!!!!

I nie boleh diktegorikan sebagai org yang suka buku tapi membaca tue tak tahu la nak cakap sebabnya kalau cakap rajin macam puji diri sendiri je tapi I can read books and I don't mind to spend my time on books. sejak kecil kot, dilatih bak kata orang. my parents suka anak-anak dia membaca.kalau nak pergi mana-mana my parents will ensure their children bring books. bawak yang penting. baca boleh cuba cari masa. kalau takda masa takpa tapi kalau ada masa tapi kiat tak bawak buku bersama itu parah.  my parents bagus. i'm proud to have them as my parents. i'm sure everyone is proud of their parents. my grannies pun suka cucu dia membaca. kalau bagi duit, dia tak cakap "duit nie beli la apa-apa ye" dia akan cakap "duit nie buat beli buku tau. nak beli gula-gula ke apa ke guna duit nie(bg duit lg)" i miss my grannies. dua-dua dah meninggal al-fatihah for them. i just have the opportunity to spend time with my mum's dad but not my dad's. he was so kind. baik sangat. kadang-kadang terfikir ada lagi tak lelaki yng baik macam dia. enough with that story. books. i'm in love with books. i prefer to have book as for my present tapi tak kan la kita nak demand. tak gitu. buku sebenarnya senang je nak jaga and dia tak macam benda lain. sometimes benda yang kita baca kiat akan ingat or amalkan or tell others. dapat pahala free-free dekat orang yang bagi hadiah tue kan. I bersyukur dapat hadiah even bukan buku. thanks to all my friends and families yang bagi hadiah. 

more story about books. last year if I'm not mistaken. I went to Big Bad Wolf and spend 200. fuhh. lega sebab baucer tue tak membazir. and of course I'm happy because my books' collection is getting more and more. I tak amik short semester hari tue and guess what. I spend almost my time on that books.best. ada yang lawak ada yang sedih. and ada yang more to information. I hope I can go there this year. i want to buy more books.
p/s: nak upload gambar dri phone malas. (last year big Bad wolf) sorry.

No comments:

Post a Comment