Wednesday, January 12, 2011

story.......

Hari ini, agak memenatkan tapi masih nak update blog nie. Walaupun x tahu nak cerita pasal apa. umm...ok la...post kali nie, saya nak cerita pasal diri saya. pelik tak?? ok. nama saya..ummm ada yang tahu ada yang tak so just ignore about that. saya suka bersendirian sebenarnya tapi bila masuk hostel nie, agak pelik sikit perangai. suka sangat ambil kisah pasal kawan, mungkin baru sedar kot banyaknya kepentingan kawan bila berjauhan dengan keluarga, sampai hari nie kehidupan di asrama masih tak dapat bagi markah penuh. sangat berbeza dengan rumah, kan?? semua orang suka rumah sendiri kan?? kalau boleh setiap hari nak balik. tapi apakan daya seorang pelajar. banyak masa nak kena guna untuk belajar dan sebagainya.
beri-beri......=)
Banyak benda yang saya rindu terutamanya beri-beri, benda nie pemberian adik saya yang tersayang. Tengok, kasih sayang dalam keluarga takkan putus walaupun dicincang, dipotong, ditebang sekalipun. miss u a lot, kak bie!!! beri-beri nie selalu teman saya tengok tv, tido, chatting dan sebagainya. Datang hostel ingat nak bawa sama tapi x dapat sebab banyak barang nak kene angkut balik nanti. I'm trying to reduce quantity barang yang perlu dibawa balik. Umi cakap asyik angkut bantal je. Nasib baik x bawa bantal busuk...hahahaha!!! Ingat nak bawak jugak tapi my dad sorok!!!! =(

Semua barang nak kena angkut demi keselesaan di hostel. Dulu masa first masuk, my friends cakap "woi, agak2 la. takkan smpai empat towel nak bawak!!" apa saya kisah, bawak je. yang berat bukan dia tapi saya. So tak payah nak kisah. ok???
dolphin!!!
sebelah nie gambar ape ye??? dia nie saya beli masa gi floria dengan kawan....cantik kan??
 saya pangil blue-blue!!! sebab dia biru. ada kawan tanya,"awat hang suka sngt ganda prkataan?". saya pun jawab dengan selambanya, "suka ati i la". hahaha. tak senonoh betul la saya nie kan??? kena ubah perangai, untuk jadi wanita solehah, pilihan hubby!!!(macam la i dye ade hubby) hahaha....x larat nak gelak dah....bukan nya lucu pun saje je. benda nie bnyak kenangan kat saya. kenangan yang susah dilupakan...tapi sedang melatih diri untuk melupakan.
senyumlah pada masalah......

BONJELA!!!!
benda yang nama bonjela nie sangat penting bagi sapa yang dok kat hostel yang ada "water killer"!!! saya termasuk dalam golongan itu. minum je air tue banyak-banyak terus ada symptoms nk ulser kat mulut....teruk kan?? my younger sister suggest bawak benda nie, tapi i degil je then kene beli kat guardian....guna duit sendiri...tapi tak kisah sebab nak guna. bercerita pasal guardian nie kan, i have something to tell, i'm a shopaholic!!!! teruk kan??? cuba teka macam mana saya tahu yang saya nie shopaholic.......mana taknyerrr bukak paper je mata akan focus kepada sale!!!!!
then i can spend a lot if i go shopping!!!! adik i akan cakap "haish, tau shopping je!!", my answer mcm biasa la. kitakan perempuan, so???? senyap seketika, mencari idea la tu.....then dia cakap, 'shopping tue boleh tapi kalau x ingat dunia mcm ne???" hah??? saya tersenyum dan tersenyap...hahahaha. Ada betulnya jugak...tapi saya ingt je...hehehe
hadiah dari teman....
saya suka bagi something untuk diingati dan suka menerima something untuk diingati...hahaha...kalau birthday ramai je yang wish and give me something tapi semenjak dah jadi big girl nie...ummm wish je yang dapat...tapi wish pon ok je...i  really appreciate that!!!! kita akan dapat lebih dari yang kita beri so why don't we give instead of take?? tapi niat kene ikhlas tau..i'm teaching myself to be sincere in everything i do...
hope you all too...

nie barang yg saya suka....nak suruh kulit saya lembut sikit...asyik kawan je dapat pujian tangan lembut, saya bila lagi??? Start it now!!! hehehe. Kenapalah post kali nie sangat merapu???
anyway, to all female students like me, start la menjaga kulit dan everything related to yourself for your future...nie kawan saya ajar saya... mulalah sekarang. bukan susah pun, kita yang menyusahkan dia...betul tak????

1 comment:

  1. Hahahaha tahu pun. Nasib baik ada mesej dalam post ni.. Jaga kulit sgt penting untuk seorang perempuan! Bagus2 =)

    ReplyDelete